تماس
نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران

در نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛ برگزاری نمایشگاه iranexpo در راستای تحقق شعار سال

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دسته بندی: همایش ها

در نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛ برگزاری نمایشگاه iranexpo در راستای تحقق شعار سال
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که برگزاری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف و شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، دکتر عباس علی‌آبادی در نشست خبری خود با خبرنگاران که در حاشیه نمایشگاه iranexpo ‌و در سالن خلیج‌فارس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش و توسعه بازار که لازمه جهش تولید است، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است؛ این موضوع می‌تواند بازار خارج از مرزها را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کند.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما برای برگزاری نمایشگاه این است که خودمان را به دنیا معرفی کنیم؛ زیرا در حال حاضر بازارهای خارجی از پتانسیل‌های موجود در ایران غافلند و وقتی از تولیداتی که داریم صحبت می‌کنیم، باور نمی‌کنند.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه به دنبال حضور بازرگانان بودیم و بیشترین استقبال نیز از سوی همین افراد صورت گرفت، یادآور شد: با این حال در این نمایشگاه تلاش شده تا امکاناتمان را به هیات‌های خارجی معرفی کنیم و به دنیا بگوییم که آماده تعامل هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید مقاصد صادراتی‌مان را اصلاح و پیدا کنیم، ادامه داد: این موضوع یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها است تا در رقابت‌های صادراتی بتوانیم رقبا را کنار بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری این نمایشگاه به متراژی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع تقاضا وجود داشت، گفت: اما در حال حاضر به خاطر فضای محدودی که وجود داشت، ۵۰ هزار متر مربع در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

علی‌آبادی اضافه کرد: در سال‌های آینده برای برگزاری نمایشگاه‌ها ایده‌های جدیدی مانند برگزاری نمایشگاه همزمان در چند شهر یا نمایشگاه‌های مجازی متوسل شویم تا این محدودیت فضا را کنار بزنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال جاری تنوع بسیاری از نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های خارجی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین قرار است نمایشگاه‌های دائمی یا موقت در برخی کشورهای خارجی برگزار شود تا شرکت‌ها بتوانند کالاهای خود را معرفی کنند.
انتهای پیام/ 

عکس ها

https://iranfair.com/p/268