تماس
نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران

در نشست خبری معاون وزیر صمت مطرح شد؛ میزبانی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۰۰۰ مهمان خارجی در رویداد ایران اکسپو

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دسته بندی: نمایشگاه های داخلی

در نشست خبری معاون وزیر صمت مطرح شد؛ میزبانی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۰۰۰ مهمان خارجی در رویداد ایران اکسپو
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: این رویداد روز شنبه افتتاح خواهد شد و پنج روز ادامه دارد، اما روز شنبه به علت حضور مقامات داخلی و خارجی بازدید عمومی نخواهیم داشت و تجار و عموم مردم می‌توانند از روز یکشنبه برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: رویداد ایران اکسپو ۲۰۲۴ و اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا با هدف ایجاد هم افزایی به‌طور همزمان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و  تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

ضیغمی افزود: در این نمایشگاه از ۸۰ کشور مهمان ایران هستند و مهمانان بیش از ۴۰ کشور را هیات های بلندپایه دولتی تشکیل می دهند. از آسیا ۳۳ کشور، اروپا ۲۵ کشور، آفریقا ۳۴ کشور و قاره آمریکا ۴ کشور حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجلاس آفریقا صبح روز جمعه با حضور مقامات عالی رتبه کشور برگزار می‌شود، گفت: ایران اکسپو هم روز شنبه با حضور رئیس جمهور یا معاون اول وی افتتاح خواهد شد.

ضیغمی با بیان اینکه دولت عربستان نیز به همراه هیاتی که در راس آن یک معاون وزیر خواهد بود از نمایشگاه توانمندی های صادراتی بازدید خواهد کرد، گفت: در نمایشگاه سال گذشته پیش بینی این بود که در نتیجه انعقاد قراردادها بین تجار ایرانی و خارجی یک میلیارد دلار صادرات تحقق می‌یابد، اما با توجه به حجم گسترده مهمانان در سال جاری پیش بینی می‌کنیم امسال زمینه صادرات بیش از یک میلیارد دلار فراهم شود.

تکبیری، مدیر برگزار کننده نمایشگاه ایران اکسپو نیز در ادامه اظهار کرد: در حاشیه این نمایشگاه ۱۲ کارگروه تخصصی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده تا ۱۵۰ نشست رو در رو بین شرکت‌های خصوصی و دولتی برپا شود.
وی افزود: باتوجه به استقبال شرکت‌های داخلی برای حضور در این نمایشگاه، فضای تخصیص یافته برای ۶ گروه کالایی که بستر صادراتی دارند در نظر گرفته شده است که این گروه‌های کالایی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، پتروشیمی، مواد غذایی و کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی و گردشگری تقسیم‌بندی می‌شوند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ 
https://iranfair.com/p/265